Minimálbér Európában – 32 ország összehasonlítása (2026)

Azon gondolkodsz, hogy egy másik európai országban dolgoznál? 32 ország mindegyikéről – mind a 27 uniós tagállamról, valamint Izlandról, Liechtensteinről, Norvégiáról, Svájcról és az Egyesült Királyságról – megtalálod a legfontosabb munkaerőpiaci adatokat, és azt is, hol van munka, hogyan jelentkezz, mennyit fizetnek, milyenek a munkakörülmények, milyen diákmunkák vannak, és mi a teendő az első hetekben. Általános tanácsok az álláskereséshez, az önéletrajzhoz és a jogaidhoz: Hogyan találj munkát külföldön – 10 gyakorlati útmutató »

Találat: 32
OrszágTörvényi minimálbér
Ausztrianincs – a legalacsonyabb bért a kollektív szerződések határozzák meg
Belgiumhavi 2 234 € (2026. július)
Bulgáriahavi 620 € (2026. július)
Ciprushavi 1 088 € (2026. július)
Csehországhavi 923 € (2026. július)
Dánianincs – a legalacsonyabb bért a kollektív szerződések határozzák meg
Egyesült Királyságóránként 12,71 font 21 éves kortól (National Living Wage, 2026. április)
Észtországhavi 946 € (2026. július)
Finnországnincs – a legalacsonyabb bért a kollektív szerződések határozzák meg
Franciaországhavi 1 867 € (2026. július); országos órabér: 12,31 € (2026)
Görögországhavi 1 073 € (2026. július)
Hollandiahavi 2 338 euró (2026. július); nemzeti összeg: 2026. július 1-jétől óránként 14,99 euró (21 éves kortól)
Horvátországhavi 1 050 € (2026. július)
Írországhavi 2 391 € (2026. július); országos órabér: 14,15 € (2026)
Izlandnincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg
Lengyelországhavi 1 119 euró (2026. július)
Lettországhavi 780 euró (2026. július)
Liechtensteinnincs - a minimális bért ágazati kollektív szerződések (GAV) határozzák meg
Litvániahavi 1 153 euró (2026. július)
Luxemburghavi 2 771 euró (2026. július); nemzeti összeg: 2026. június 1-jétől havi 2 771,33 euró (szakképzetlen) / 3 325,59 euró (szakképzett)
Magyarországhavi 906 € (2026. július)
Máltahavi 994 euró (2026. július); heti 229,44 euró a 18 éves és idősebb munkavállalóknak (2026)
Németországhavi 2 343 € (2026. július)
Norvégianincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg; 9 ágazatban jogilag kötelező minimálbér, pl. takarítás: óránként 236,54 NOK (2025 júniusától)
Olaszországnincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg
Portugáliahavi 1 073 euró (2026. július)
Romániahavi 825 euró (2026. július)
Spanyolországhavi 1 425 € (2026. július)
Svájcországos szinten nincs – kantonális minimálbér Basel-Stadtban, Genfben, Jurában, Neuchâtelben és Ticinóban (Genf: óránként 24,59 CHF, 2026)
Svédországnincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg
Szlovákiahavi 915 euró (2026. július)
Szlovéniahavi 1 482 euró (2026. július)
RSS csatorna ehhez a listához

Gyakori kérdések a jelentkezésről és az állásinterjúról

Legfontosabb adatok: Eurostat (népesség 2026. január 1-jén; munkanélküliségi és foglalkoztatási ráta 2025-ben; minimálbérek 2026 júliusában); az Egyesült Királyságra – Office for National Statistics (brit statisztikai hivatal); Liechtensteinre – nemzeti statisztika. Az országokról szóló információk: EURES – Élet- és munkakörülmények, állami foglalkoztatási szolgálatok, valamint az egyes országoknál felsorolt hivatalos kormányzati oldalak. A szabályok, értékhatárok és összegek változhatnak – költözés előtt nézd meg a hivatalos forrásokat. Frissítve: 2026. október.

Privacy Policy