Azon gondolkodsz, hogy egy másik európai országban dolgoznál? 32 ország mindegyikéről – mind a 27 uniós tagállamról, valamint Izlandról, Liechtensteinről, Norvégiáról, Svájcról és az Egyesült Királyságról – megtalálod a legfontosabb munkaerőpiaci adatokat, és azt is, hol van munka, hogyan jelentkezz, mennyit fizetnek, milyenek a munkakörülmények, milyen diákmunkák vannak, és mi a teendő az első hetekben. Általános tanácsok az álláskereséshez, az önéletrajzhoz és a jogaidhoz: Hogyan találj munkát külföldön – 10 gyakorlati útmutató »
| Ország | Munkanélküliség (15-74) | Ifjúsági munkanélküliség (15-24) | Foglalkoztatási ráta (20-64) | Minimálbér |
|---|---|---|---|---|
| Ausztria | 5,7% (2025; EU: 6,0%) | 11,5% (2025; EU: 15,2%) | 77,6% (2025; EU: 76,1%) | nincs – a legalacsonyabb bért a kollektív szerződések határozzák meg |
| Belgium | 6,2% (2025; EU: 6,0%) | 17,4% (2025; EU: 15,2%) | 72,8% (2025; EU: 76,1%) | havi 2 234 € (2026. július) |
| Bulgária | 3,5% (2025; EU: 6,0%) | 13,1% (2025; EU: 15,2%) | 77,0% (2025; EU: 76,1%) | havi 620 € (2026. július) |
| Ciprus | 4,4% (2025; EU: 6,0%) | 13,5% (2025; EU: 15,2%) | 81,3% (2025; EU: 76,1%) | havi 1 088 € (2026. július) |
| Csehország | 2,8% (2025; EU: 6,0%) | 10,4% (2025; EU: 15,2%) | 82,9% (2025; EU: 76,1%) | havi 923 € (2026. július) |
| Dánia | 6,4% (2025; EU: 6,0%) | 13,8% (2025; EU: 15,2%) | 79,8% (2025; EU: 76,1%) | nincs – a legalacsonyabb bért a kollektív szerződések határozzák meg |
| Egyesült Királyság | 4,9% (2025, 16 éves kortól; forrás: ONS) | 15,0% (2025, 16-24 évesek; forrás: ONS) | 75,1% (2025, 16-64 évesek; forrás: ONS) | óránként 12,71 font 21 éves kortól (National Living Wage, 2026. április) |
| Észtország | 7,5% (2025; EU: 6,0%) | 20,7% (2025; EU: 15,2%) | 81,7% (2025; EU: 76,1%) | havi 946 € (2026. július) |
| Finnország | 9,7% (2025; EU: 6,0%) | 21,8% (2025; EU: 15,2%) | 76,3% (2025; EU: 76,1%) | nincs – a legalacsonyabb bért a kollektív szerződések határozzák meg |
| Franciaország | 7,7% (2025; EU: 6,0%) | 19,8% (2025; EU: 15,2%) | 75,4% (2025; EU: 76,1%) | havi 1 867 € (2026. július); országos órabér: 12,31 € (2026) |
| Görögország | 8,9% (2025; EU: 6,0%) | 19,1% (2025; EU: 15,2%) | 71,0% (2025; EU: 76,1%) | havi 1 073 € (2026. július) |
| Hollandia | 3,9% (2025; EU: 6,0%) | 8,8% (2025; EU: 15,2%) | 83,4% (2025; EU: 76,1%) | havi 2 338 euró (2026. július); nemzeti összeg: 2026. július 1-jétől óránként 14,99 euró (21 éves kortól) |
| Horvátország | 4,9% (2025; EU: 6,0%) | 18,3% (2025; EU: 15,2%) | 74,4% (2025; EU: 76,1%) | havi 1 050 € (2026. július) |
| Írország | 4,7% (2025; EU: 6,0%) | 11,8% (2025; EU: 15,2%) | 80,2% (2025; EU: 76,1%) | havi 2 391 € (2026. július); országos órabér: 14,15 € (2026) |
| Izland | 4,5% (2025; EU: 6,0%) | 9,5% (2025; EU: 15,2%) | 85,8% (2025; EU: 76,1%) | nincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg |
| Lengyelország | 3,1% (2025; EU: 6,0%) | 12,2% (2025; EU: 15,2%) | 78,8% (2025; EU: 76,1%) | havi 1 119 euró (2026. július) |
| Lettország | 6,9% (2025; EU: 6,0%) | 14,8% (2025; EU: 15,2%) | 78,2% (2025; EU: 76,1%) | havi 780 euró (2026. július) |
| Liechtenstein | 2,0% (2025-ös éves átlag; forrás: Statisztikai Hivatal) – 2026. augusztus végén 416 nyilvántartott munkanélküli | 1,8% (2025, 15-24 évesek; forrás: Statisztikai Hivatal) | 78,3% (2022; Statisztikai Hivatal/Eurostat, a kormány 2024. májusi idézete szerint) | nincs - a minimális bért ágazati kollektív szerződések (GAV) határozzák meg |
| Litvánia | 6,9% (2025; EU: 6,0%) | 14,1% (2025; EU: 15,2%) | 80,0% (2025; EU: 76,1%) | havi 1 153 euró (2026. július) |
| Luxemburg | 6,5% (2025; EU: 6,0%) | 21,6% (2024, legfrissebb adat) | 73,9% (2025; EU: 76,1%) | havi 2 771 euró (2026. július); nemzeti összeg: 2026. június 1-jétől havi 2 771,33 euró (szakképzetlen) / 3 325,59 euró (szakképzett) |
| Magyarország | 4,4% (2025; EU: 6,0%) | 13,9% (2025; EU: 15,2%) | 81,1% (2025; EU: 76,1%) | havi 906 € (2026. július) |
| Málta | 3,1% (2025; EU: 6,0%) | 9,6% (2025; EU: 15,2%) | 83,6% (2025; EU: 76,1%) | havi 994 euró (2026. július); heti 229,44 euró a 18 éves és idősebb munkavállalóknak (2026) |
| Németország | 3,8% (2025; EU: 6,0%) | 7,1% (2025; EU: 15,2%) | 81,1% (2025; EU: 76,1%) | havi 2 343 € (2026. július) |
| Norvégia | 4,5% (2025; EU: 6,0%) | 14% (2025; EU: 15,2%) | 79,5% (2025; EU: 76,1%) | nincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg; 9 ágazatban jogilag kötelező minimálbér, pl. takarítás: óránként 236,54 NOK (2025 júniusától) |
| Olaszország | 6,1% (2025; EU: 6,0%) | 20,6% (2025; EU: 15,2%) | 67,6% (2025; EU: 76,1%) | nincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg |
| Portugália | 6,0% (2025; EU: 6,0%) | 19,5% (2025; EU: 15,2%) | 79,6% (2025; EU: 76,1%) | havi 1 073 euró (2026. július) |
| Románia | 6,1% (2025; EU: 6,0%) | 26,1% (2025; EU: 15,2%) | 69,0% (2025; EU: 76,1%) | havi 825 euró (2026. július) |
| Spanyolország | 10,5% (2025; EU: 6,0%) | 24,9% (2025; EU: 15,2%) | 72,4% (2025; EU: 76,1%) | havi 1 425 € (2026. július) |
| Svájc | 4,9% (2025; EU: 6,0%) | 8,8% (2025; EU: 15,2%) | 82,4% (2025; EU: 76,1%) | országos szinten nincs – kantonális minimálbér Basel-Stadtban, Genfben, Jurában, Neuchâtelben és Ticinóban (Genf: óránként 24,59 CHF, 2026) |
| Svédország | 8,8% (2025; EU: 6,0%) | 24,3% (2025; EU: 15,2%) | 81,8% (2025; EU: 76,1%) | nincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg |
| Szlovákia | 5,4% (2025; EU: 6,0%) | 15,3% (2025; EU: 15,2%) | 78,1% (2025; EU: 76,1%) | havi 915 euró (2026. július) |
| Szlovénia | 3,9% (2025; EU: 6,0%) | 12,1% (2025; EU: 15,2%) | 78,3% (2025; EU: 76,1%) | havi 1 482 euró (2026. július) |
Legfontosabb adatok: Eurostat (népesség 2026. január 1-jén; munkanélküliségi és foglalkoztatási ráta 2025-ben; minimálbérek 2026 júliusában); az Egyesült Királyságra – Office for National Statistics (brit statisztikai hivatal); Liechtensteinre – nemzeti statisztika. Az országokról szóló információk: EURES – Élet- és munkakörülmények, állami foglalkoztatási szolgálatok, valamint az egyes országoknál felsorolt hivatalos kormányzati oldalak. A szabályok, értékhatárok és összegek változhatnak – költözés előtt nézd meg a hivatalos forrásokat. Frissítve: 2026. október.