Munkaerőpiac Európában – a legfontosabb adatok 32 országról

Azon gondolkodsz, hogy egy másik európai országban dolgoznál? 32 ország mindegyikéről – mind a 27 uniós tagállamról, valamint Izlandról, Liechtensteinről, Norvégiáról, Svájcról és az Egyesült Királyságról – megtalálod a legfontosabb munkaerőpiaci adatokat, és azt is, hol van munka, hogyan jelentkezz, mennyit fizetnek, milyenek a munkakörülmények, milyen diákmunkák vannak, és mi a teendő az első hetekben. Általános tanácsok az álláskereséshez, az önéletrajzhoz és a jogaidhoz: Hogyan találj munkát külföldön – 10 gyakorlati útmutató »

Találat: 32
OrszágMunkanélküliség (15-74)Ifjúsági munkanélküliség (15-24)Foglalkoztatási ráta (20-64)Minimálbér
Ausztria5,7% (2025; EU: 6,0%)11,5% (2025; EU: 15,2%)77,6% (2025; EU: 76,1%)nincs – a legalacsonyabb bért a kollektív szerződések határozzák meg
Belgium6,2% (2025; EU: 6,0%)17,4% (2025; EU: 15,2%)72,8% (2025; EU: 76,1%)havi 2 234 € (2026. július)
Bulgária3,5% (2025; EU: 6,0%)13,1% (2025; EU: 15,2%)77,0% (2025; EU: 76,1%)havi 620 € (2026. július)
Ciprus4,4% (2025; EU: 6,0%)13,5% (2025; EU: 15,2%)81,3% (2025; EU: 76,1%)havi 1 088 € (2026. július)
Csehország2,8% (2025; EU: 6,0%)10,4% (2025; EU: 15,2%)82,9% (2025; EU: 76,1%)havi 923 € (2026. július)
Dánia6,4% (2025; EU: 6,0%)13,8% (2025; EU: 15,2%)79,8% (2025; EU: 76,1%)nincs – a legalacsonyabb bért a kollektív szerződések határozzák meg
Egyesült Királyság4,9% (2025, 16 éves kortól; forrás: ONS)15,0% (2025, 16-24 évesek; forrás: ONS)75,1% (2025, 16-64 évesek; forrás: ONS)óránként 12,71 font 21 éves kortól (National Living Wage, 2026. április)
Észtország7,5% (2025; EU: 6,0%)20,7% (2025; EU: 15,2%)81,7% (2025; EU: 76,1%)havi 946 € (2026. július)
Finnország9,7% (2025; EU: 6,0%)21,8% (2025; EU: 15,2%)76,3% (2025; EU: 76,1%)nincs – a legalacsonyabb bért a kollektív szerződések határozzák meg
Franciaország7,7% (2025; EU: 6,0%)19,8% (2025; EU: 15,2%)75,4% (2025; EU: 76,1%)havi 1 867 € (2026. július); országos órabér: 12,31 € (2026)
Görögország8,9% (2025; EU: 6,0%)19,1% (2025; EU: 15,2%)71,0% (2025; EU: 76,1%)havi 1 073 € (2026. július)
Hollandia3,9% (2025; EU: 6,0%)8,8% (2025; EU: 15,2%)83,4% (2025; EU: 76,1%)havi 2 338 euró (2026. július); nemzeti összeg: 2026. július 1-jétől óránként 14,99 euró (21 éves kortól)
Horvátország4,9% (2025; EU: 6,0%)18,3% (2025; EU: 15,2%)74,4% (2025; EU: 76,1%)havi 1 050 € (2026. július)
Írország4,7% (2025; EU: 6,0%)11,8% (2025; EU: 15,2%)80,2% (2025; EU: 76,1%)havi 2 391 € (2026. július); országos órabér: 14,15 € (2026)
Izland4,5% (2025; EU: 6,0%)9,5% (2025; EU: 15,2%)85,8% (2025; EU: 76,1%)nincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg
Lengyelország3,1% (2025; EU: 6,0%)12,2% (2025; EU: 15,2%)78,8% (2025; EU: 76,1%)havi 1 119 euró (2026. július)
Lettország6,9% (2025; EU: 6,0%)14,8% (2025; EU: 15,2%)78,2% (2025; EU: 76,1%)havi 780 euró (2026. július)
Liechtenstein2,0% (2025-ös éves átlag; forrás: Statisztikai Hivatal) – 2026. augusztus végén 416 nyilvántartott munkanélküli1,8% (2025, 15-24 évesek; forrás: Statisztikai Hivatal)78,3% (2022; Statisztikai Hivatal/Eurostat, a kormány 2024. májusi idézete szerint)nincs - a minimális bért ágazati kollektív szerződések (GAV) határozzák meg
Litvánia6,9% (2025; EU: 6,0%)14,1% (2025; EU: 15,2%)80,0% (2025; EU: 76,1%)havi 1 153 euró (2026. július)
Luxemburg6,5% (2025; EU: 6,0%)21,6% (2024, legfrissebb adat)73,9% (2025; EU: 76,1%)havi 2 771 euró (2026. július); nemzeti összeg: 2026. június 1-jétől havi 2 771,33 euró (szakképzetlen) / 3 325,59 euró (szakképzett)
Magyarország4,4% (2025; EU: 6,0%)13,9% (2025; EU: 15,2%)81,1% (2025; EU: 76,1%)havi 906 € (2026. július)
Málta3,1% (2025; EU: 6,0%)9,6% (2025; EU: 15,2%)83,6% (2025; EU: 76,1%)havi 994 euró (2026. július); heti 229,44 euró a 18 éves és idősebb munkavállalóknak (2026)
Németország3,8% (2025; EU: 6,0%)7,1% (2025; EU: 15,2%)81,1% (2025; EU: 76,1%)havi 2 343 € (2026. július)
Norvégia4,5% (2025; EU: 6,0%)14% (2025; EU: 15,2%)79,5% (2025; EU: 76,1%)nincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg; 9 ágazatban jogilag kötelező minimálbér, pl. takarítás: óránként 236,54 NOK (2025 júniusától)
Olaszország6,1% (2025; EU: 6,0%)20,6% (2025; EU: 15,2%)67,6% (2025; EU: 76,1%)nincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg
Portugália6,0% (2025; EU: 6,0%)19,5% (2025; EU: 15,2%)79,6% (2025; EU: 76,1%)havi 1 073 euró (2026. július)
Románia6,1% (2025; EU: 6,0%)26,1% (2025; EU: 15,2%)69,0% (2025; EU: 76,1%)havi 825 euró (2026. július)
Spanyolország10,5% (2025; EU: 6,0%)24,9% (2025; EU: 15,2%)72,4% (2025; EU: 76,1%)havi 1 425 € (2026. július)
Svájc4,9% (2025; EU: 6,0%)8,8% (2025; EU: 15,2%)82,4% (2025; EU: 76,1%)országos szinten nincs – kantonális minimálbér Basel-Stadtban, Genfben, Jurában, Neuchâtelben és Ticinóban (Genf: óránként 24,59 CHF, 2026)
Svédország8,8% (2025; EU: 6,0%)24,3% (2025; EU: 15,2%)81,8% (2025; EU: 76,1%)nincs - a minimális bért kollektív szerződések határozzák meg
Szlovákia5,4% (2025; EU: 6,0%)15,3% (2025; EU: 15,2%)78,1% (2025; EU: 76,1%)havi 915 euró (2026. július)
Szlovénia3,9% (2025; EU: 6,0%)12,1% (2025; EU: 15,2%)78,3% (2025; EU: 76,1%)havi 1 482 euró (2026. július)
RSS csatorna ehhez a listához

Gyakori kérdések a jelentkezésről és az állásinterjúról

Legfontosabb adatok: Eurostat (népesség 2026. január 1-jén; munkanélküliségi és foglalkoztatási ráta 2025-ben; minimálbérek 2026 júliusában); az Egyesült Királyságra – Office for National Statistics (brit statisztikai hivatal); Liechtensteinre – nemzeti statisztika. Az országokról szóló információk: EURES – Élet- és munkakörülmények, állami foglalkoztatási szolgálatok, valamint az egyes országoknál felsorolt hivatalos kormányzati oldalak. A szabályok, értékhatárok és összegek változhatnak – költözés előtt nézd meg a hivatalos forrásokat. Frissítve: 2026. október.

Privacy Policy